Par neeiropiešu masu imigrāciju un tās sekām
vecajā Eiropā ir rakstīts un runāts jau gadiem ilgi. Šī problēma ir gadu
desmitiem sena, un tai ir tendence ar laiku tikai pieaugt un plesties plašumā.
2015.gadā tā kļuva aktuāla arī mums, kad Laimdotas Straujumas vadītā Latvijas
valdība pieņēma lēmumu „brīvprātīgi” uzņemt 776 bēgļus jeb nelegālos imigrantus
– lielāko daļu no Grieķijas un Itālijas nelegālo imigrantu nometnēm, un arī
tieši no to izcelsmes valstīm Āfrikā. Šķietami nedaudz, un, kā rādīja tālākie
notikumi, ne Eiropas Savienības (ES) birokrāti, kas bija izdomājuši imigrantus
uzspiest visām savienības dalībvalstīm, ne arī to rīkojumu vietējie
izpildītāji, šo plānu nebija izdomājuši līdz galam. Proti, ja ir izvēle saņemt
lielākus pabalstus un komfortablākus dzīves apstākļus kādā bagātākā ES
dalībvalstī, „bēglis” pie pirmās izdevības pārbēgs uz turieni. Paradoksāli, bet
relatīvi sliktie sociālie apstākļi, mūs šoreiz ir paglābuši, un tie, kurus bija
paredzēts nometināt Latvijā, pie pirmās iespējas pārceļas uz Rietumeiropu. Tā
ir šobrīd, taču nevajag dzīvot ilūzijās, ka tas tā turpināsies vienmēr.
Rietumeiropa ir pilna, bet migrantu pieplūdums neatslābst. Tas ir vienmērīgi
pastāvīgs, bet kā rādīja 2015.gada migrācijas krīze, tas var kļūt arī
viļņveidīgs, un sasniegt katastrofālus apmērus.
Par faktiem, mītiem un ilūzijām
1) Bēgļi
vai tikai nelegāli imigranti?
Lai attaisnotu masveidīgu imigrantu
nometināšanu Eiropas valstīs, bieži vien tiek izmantots termins „bēgļi”. Šis
jēdziens, kas ir pilnībā atrauts no realitātes, tiek izmantots kā psiholoģiskā
kara ierocis pret eiropiešiem. Tā ir ļaunprātīga manipulēšana ar cilvēku
labākajām īpašībām – līdzjūtību, vēlmi palīdzēt nelaimē nonākušajiem. Protams,
ka “bēgļa” apzīmējums nekādi nav izmantojams, runājot par miljoniem, kas
šķērsojot Vidusjūru un citus populārākos nelegālās imigrācijas ceļus, ieplūst
Eiropā no Āfrikas un Tuvajiem Austrumiem. Loģiski spriežot, jebkurš, kas bēg no
kara briesmām, patvērumu meklē kādā sev
ģeogrāfiski tuvākajā kaimiņvalstī turpat
Āfrikā vai Tuvajos Austrumos. Tur šobrīd arī atrodas faktiski visi īstie bēgļi.
Tie jaunie vīrieši (un tieši šī grupa veido absolūto tā saukto „bēgļu”
vairākumu), kas mēro tūkstošiem kilometru garu ceļu, maksājot līdz pat desmit
un piecpadsmit tūkstošiem eiro cilvēku kontrabandistiem, lai iekļūtu tieši
Eiropas Savienībā, nav nekādi bēgļi. Tie ir nelegāli imigranti, kuru mērķis ir
tīri ekonomisks. Vēlēšanās par katru cenu iekļūt Eiropas Savienībā, kur
automātiski tiek nodrošinātas sociālās garantijas un ar izcelsmes valsti
nesalīdzināmi augstāks dzīves līmenis. Vēl uzskatamāk viņu patiesos mērķus
rādīja 2015. un 2016. gadā bieži redzamie kadri, kad satrakoti imigrantu pūļi
(tie paši, ko sabiedrībai mēģināja uzdot par nelaimīgiem kara bēgļiem) vardarbīgi
mēģināja šķērsot ES valstu iekšējās robežas. Piemēra pēc piesauksim nu jau
bēdīgi slaveno Francijas ostas pilsētu Kalē, ko pārpludināja tūkstošiem
agresīvu afrikāņu migrantu. Izrādās, ka visnotaļ labklājīgajā un
multikulturālajā Francijā, tā sauktie „bēgļi” joprojām nejutās droši un tādēļ
devās uz Kalē, kas atrodas pie Lamanša jūras šauruma, lai nokļūtu
Lielbritānijā. Vai Francijā plosās karš, varbūt mēra epidēmija, vai draud bada
nāve? Nē, vienkārši Lielbritānija ir pretimnākošāka pabalstu parazītiem, un
tādēļ arī iekārojamāks galamērķis. Tātad runa nav par „patvērumu” vai
„drošību”, bet tikai par labumiem un iespēju labāk iekārtoties, un dzīvot uz
eiropiešu rēķina.
Vēl viens emocionāls viltus arguments, ko
imigrantu ievešanas entuziasti izmanto, lai spēlētu tieši uz latviešu jūtām, ir
atsaukšanās uz 1940. gadu latviešu bēgļiem, kas Otrajam pasaules karam
noslēdzoties, bija spiesti atstāt savu zemi, un apmesties kādā no Rietumu
valstīm. Tās ir pilnīgi nesalīdzināmas lietas. Pirmkārt – faktiski visi Latvijas
(un citu komunistu okupēto Austrumeiropas zemju) bēgļi apmetās rases, kultūras
un reliģijas ziņā radniecīgās valstīs, kurās dominēja eiropieši, eiropeiskā
kultūra un kristīgā reliģija. Līdz ar to viņi bez problēmām integrējās un
asimilējās jaunajās mītnes zemēs, viegli iekļaujoties vietējā sabiedrībā un
pieņemot tās tradīcijas. Otrkārt, latviešu tautas tikumi, tradīcijas un
mentalitāte noteica to, ka viņi neradīja ne sociālekonomisku, ne kulturālu, ne
arī politisku slogu patvēruma devējiem. Latvieši neveidoja noziedzības
perēkļus, kriminālus geto rajonus, ne arī centās uzspiest vietējiem svešas un
naidīgas reliģijas un sadzīviskās normas. Latvieši viesmīlību neatmaksāja ar
noziedzīgu tieksmju, etniska vai reliģiska naida motivētiem terora aktiem. Fakti ir tādi, ka austrumeiropieši, kas,
glābjoties no komunistu režīmiem, meklēja patvērumu etniski un kulturāli
radniecīgās zemēs, nevis paģērēja „mums pienākas”, un centās dzīvot no
sociālajiem pabalstiem, bet smagi strādāja, izglītojās un guva atzīstamus
panākumus. Statistikas pētījumi rāda, ka Otrā Pasaules kara bēgļu pēcteči,
savās mītnes zemēs ir viena no veiksmīgākajām sociālajām grupām – izglītota,
ekonomiski aktīva, atšķirībā no Āfrikas un Tuvo Austrumu imigrantiem, kuru
vairums paaudzēm dzīvo kriminālos geto rajonos, kultivējot pabalstu
parazītismu, kriminalitāti un terorismu. Mēģinājumi salīdzināt Otrā Pasaules
kara bēgļus ar etnokulturāli svešo nelegālo imigrantu vilni, kas pēdējās
desmitgades Eiropā ieplūst no Āfrikas un Tuvajiem Austrumiem, nozīmē salīdzināt
nesalīdzināmo!
Ne Latvijai, ne Eiropas Savienībai kopumā nav
morāla pienākuma atzīt nelegālos imigrantus par bēgļiem, ne arī tos izmitināt
un nodrošināt ar komfortablu eksistenci!
2)
Vai var ticēt valdībai, ka 776 imigrantu uzņemšana ir vienreizējs
pasākums, un nākotnē Latviju imigrantu pieplūdums neapdraud?
Nē, tam nevar ticēt. Latvijas politiskā elite
šoreiz ļoti viegli piekāpās ārējam spiedienam šajā jautājumā un piekāpsies arī
citu reizi. Ļoti zīmīgi izteicies eiroparlamentārietis Artis Pabriks: “(...)
Latvija tagad nav gatava uzņemt lielu bēgļu skaitu. Tāpēc prātīgākais būtu sākt
ar minimālu bēgļu skaitu. Tādējādi gan pašvaldības, gan sabiedrība vieglāk
pierastu pie bēgļiem. (...) Arī Latvijas
sabiedrība jāsagatavo bēgļu uzņemšanai.”
Pabriks domā – ja kādā ciematā ieradīsies divi vai trīs bēgļi, vietējie
cilvēki viņus vieglāk pieņems nekā 20 vai 30 cilvēkus. “Mums jābūt uzmanīgiem.
Esam maza sabiedrība un valsts. Mums ir sava dzīves pieredze. Jābūt uzmanīgiem,
lai neradītu pretsparu. Ja būsim pārāk ātri, mūsu cilvēki radīs pretestību. Arī
latvieši ir jāpieradina pie bēgļiem.” (TVNET, 15.07.2015) Citiem vārdiem, te
aprakstīta taktika, ko sauc „astes ciršana pa gabaliņam”. No sākuma tiks
atvesti daži simti, vietējie pieradīs, jo nav jau tik briesmīgi, tad būs jau
daži tūkstoši, un galu galā nemaz nepamanīsim pa kuru laiku mūsu valsts
neatgriezeniski pārmainījusies. Līdzīgi notika Rietumeiropā – viss sākās ar
dažiem simtiem un tūkstošiem, un vietējo „pieradināšanu”…
Ilgtermiņā jārēķinās ar nacionālu valstu
konceptam pāri stāvošajām pārnacionālajām organizācijām, to virzību uz pasaules
valdību jeb starptautiskās likumdošanas prioritāti pār valstu tiesībām uz
suverenitāti un savu nacionālo likumdošanu. Šobrīd dažādu pārnacionālu struktūru
izdoti akti un konvencijas cenšas pasaules mērogā regulēt arī jautājumus, kas
saistīti ar cilvēku pārvietošanos, legālu un nelegālu migrāciju. Universālais
„cilvēktiesību” koncepts tiek stādīts pāri valstu tiesībām uz savu robežu un
ieceļotāju plūsmas kontroli, un tautu tiesībām uz savas identitātes,
tradicionālās etniskās struktūras un proporciju saglabāšanu savās valstīs.
Latvijas situācijas kontekstā jāsaprot
sekojošais – katrs uzņemtais imigrants ilgtermiņā palielina iespējamību, ka
šeit ieradīsies vēl daudz lielāks citu imigrantu skaits. Runa ir par to pašu starptautisko
likumdošanu, kaut vai konkrēti par Dublinas Regulu, kas cita starpā garantē
tiesības uz ģimeņu apvienošanos. Tas nozīmē, ka katrs afrikānis vai musulmanis,
kurš iegūs bēgļa statusu Latvijā, būs tiesīgs aicināt šurp arī savu ģimeni.
Pieņemot, ka vidēji statistiskā ģimene šajos pasaules reģionos ir daudzkārt
lielāka par vidējo latviešu ģimeni, potenciāli divu vai trīs cilvēku vietā šeit
var ierasties veseli radinieku klani – radinieku sarakstos var iekļaut pat
veselu ciemu, jo izkontrolēt ziņu patiesību ir tik pat kā neiespējami, un kopējais imigrantu skaits var pat
desmitiem reižu pārsniegt sākotnēji domāto.
Otrkārt – neviens nopietni neapdomā par
kopējo Eiropu apsēdušo imigrantu skaitu. Ja to mēra dažās desmitgadēs tad tie
ir vairāki desmiti miljonu. Tikai 2014.gadā ES „patvērumu” pieprasījuši 625 000
migrantu, un to saņēmuši 185 000, pārējie tajā pat laikā uzturas, tā sacīt,
legāli nelegāli jeb „karājoties gaisā”. Protams, ņemot vērā iepriekšējo
pieredzi, ir skaidrs, ka arī šie „gaisā karājošies” agrāk vai vēlāk tiks vai nu
jau ir tikuši legalizēti. Vārdu sakot, skaitļi ir biedējoši iespaidīgi. Rietumeiropa
ir pilna, valstu sociālie budžeti pārslogoti, pamatiedzīvotāji neapmierināti ar
masu imigrācijas radītajām sekām, tādēļ ir pilnīgi skaidrs, ka Brisele, kurā
toni nosaka bagātās Rietumvalstis turpmākā nākotnē centīsies imigrācijas radīto
slogu vismaz daļēji novelt uz Austrumeiropu. Neapšaubāmi būs spiediens – gan morāls, kas iekļaus runas par
„solidaritāti” un „līdzatbildību”, gan ekonomisks, kas var tieši ietekmēt
finanšu resursus, ko Latvija saņem no ES fondiem, gan juridisks, kas nebūt nav
izslēgts, ņemot vērā ES virzību uz centralizētu varu, padarot migrantu
uzņemšanu par obligātu nosacījumu visām tās dalībvalstīm. Protams, būs vietējo
līderu uzpirkšana, solot naudu par migrantu izvietošanu, un noteikti tiks
ņemtas vērā jau aprakstīto notikumu mācības, lai nometinātie migranti tiktu administratīvi
piesaistīti konkrētai teritorijai, un nevarētu pārvietoties uz citu valsti ar
dāsnāku pabalstu sistēmu. Galvenais, kas jāņem vērā –nevajag dzīvot rožainās
ilūzijās: “mēs esam nabagi, imigranti pie mums negrib palikt”. Šis jautājums
agrāk vai vēlāk tiks „sakārtots”. Atslābumam nav nekāda pamata.
To
apliecina arī vēsts, ka Dublinas regulai tiek gatavota jauna versija jeb tā
dēvētā "Dublina II". Tā paredzēs, ka migranti pēc noteiktas sistēmas
tiks pārsūtīti uz dažādām ES valstīm, kuras attiecīgi izskatīs viņu lūgumus pēc
patvēruma un pozitīva apstiprinājuma gadījumā viņus izmitinās. Plānotā sistēma
paredz, ka lielākās un bagātākās valstis saņems lielāko daļu migrantu, mazākās
un trūcīgākās – mazāko.
Tomēr
kopumā tas nozīmē, ka pirmajās migrantu uzņēmējvalstīs kā Itālijā, Grieķijā un
Bulgārijā izskatāmo patvēruma lūgumu skaits samazināsies, kamēr valstīs, kuras
līdz šim nebija ne pirmās uzņēmējvalstis, ne arī bija populāras migrantu vidū,
uzņemto migrantu skaits pieaugs. Viena no tādām ir arī Latvija.
3)
Jauni scenāriji imigrantu ievešanai
Pēdējos divus gadus sabiedrības uzmanība
fokusējās uz ES uzspiesto nelegālo imigrantu uzņemšanu. Šobrīd (visticamāk uz
laiku) šis jautājums noklust divu iemeslu dēļ. Pirmais iemesls ir sabiedrības
izteiktā pretestība, un otrais – ka šie imigrantu uzspiedēji vēl nebija
izdomājuši mehānismu, kā viņus šeit noturēt. Pēdējā laikā imigrācijas jautājums
tiek aktualizēts citā aspektā. Valdošā elite un tai pietuvinātie sabiedriskās
domas veidotāji uzmācīgi skandē mantru par ārvalstu darbaspēka imigrācijas
nepieciešamību. Atšķirībā no iepriekšējās „bēgļu” uzspiešanas kampaņas, kad
psiholoģiskais karš tika veikts ar meliem un viltu mēģinot ieprogrammēt
latviešos līdzjūtību pret iebrucējiem, tagad uzbrukums tiek vērsts pret vājāku
vietu – bažām par ekonomisko stāvokli un labklājību. Izrādās, ka bez imigrantu
ievešanas, Latvijas ekonomika sabruks, un tagadējā ekonomiski aktīvā paaudze
vecumdienās paliks bez pensijām. Spēcīgākie argumenti ir latviešu tautas
masveidīga izceļošana, darbaroku trūkums un visnotaļ zemie dzimstības rādītāji.
Bet par visu pēc kārtas.
Kas ir ieinteresēts „darbaspēka imigrācijā”?
Te saknes nebūtu jāmeklē ne pārnacionālās struktūrās, ne idejiskos kosmopolītos
un nacionālisma pretiniekos (kuri, protams, dabiski pieslēdzas, jo principiāli
atbalsta jebkuras darbības, kas veicina „dažādību” un nacionālās identitātes
vājināšanu), bet drīzāk – vai vismaz daļēji – tajā domāšanas veidā, kas piemīt
valsts politiskajai elitei, kuras vidū reti sastopami cilvēki ar izteikti
nacionālām jūtām. Viņi valsti neskata kā aizsargājamu latviešu etnokulturālo
teritoriju, kā mājas latviešu tautas
saglabāšanai, bet kā ekonomisku projektu: „Nav kas strādā? Nu tad ievedīsim!”.
Un tas saskan ar alkatīgāko un nacionāli vienaldzīgāko vietējo uzņēmēju domāšanu: „Man vienalga, kas
sarauš man bagātību, ka tik man ir labi.” Tā ir konsekventi un ilgstoši
realizēta valsts politika, kas ar nepārdomātu nodokļu slogu sadārdzina
darbaspēka izmaksas, vienlaikus neatstājot pašiem strādājošiem pienācīgus
eksistences līdzekļus. Rezultātā, uzņēmējiem darbaspēks ir dārgs, bet paša
darbaspēka ienākumu līmenis ir zems. Taču, līdztekus valsts politikai, vismaz
daļā gadījumu ļaunprātība ir arī uzņēmēju rīcībā. Netrūkst to, kuri izvēlas
luksusa dzīvesveidu, bet ekonomēs ik centu uz strādājošo atalgojuma rēķina.
Un patiešām, darbaspējīgi cilvēki masveidā ir
izceļojuši. Ja 2000. gadā Latvijā iedzīvotāju skaits bija 2 377 383, tad
2015.gadā vairs 1 968 957. Piecpadsmit gadu laikā esam zaudējuši pusi Rīgas!
Protams, ka arī šajos neiepriecinošajos skaitļos var atrast ar ko sevi mierināt
– izceļojušo un izmirušo nelatviešu proporcionāli ir vairāk nekā latviešu. Ja
2000. gadā latviešu Latvijā bija 57,7%, tad 2016. gadā jau 61,8%. Un tomēr, tas
nemaina to, ka arī latvieši vairāk izmirst un izceļo nekā piedzimst, un
demogrāfiskie procesi ir mums ļoti nelabvēlīgi.
Jau tagad ik gadu nodarbinātības atļaujas
tiek piešķirtas aptuveni diviem tūkstošiem trešo valstu pilsoņu, bet tiek
virzīta ideja par atvieglotiem nosacījumiem ievestajam darbaspēkam vairākos
simtos profesiju, kas ieceļotāju skaitu pamatīgi palielinās.
Ko tas ilgtermiņā nozīmēs Latvijai? Pirmkārt
tās būs sākumā neuzkrītošas, bet nenovēršamas etniskā sastāva izmaiņas, kas
latviešiem nāks tikai par sliktu. Tās būs veselas tautsaimniecības nozares,
kuras tiks uzsēdinātas uz ārvalstu darbaspēka adatas. Un, ja ārvalstu
darbaspēka ievešana īstermiņā ekonomiski attaisnosies, biznesa aprindu
spiediens uz varu tikai pieaugs, ar ievestajiem nepietiks, būs nākamās
„darbaspēka krīzes” – tiks pieprasīti aizvien vairāk imigrantu. Imigrantu, kas
šeit apmetīsies uz dzīvi, atvedīs ģimenes, radīs pēcnācējus. Pat, ja uz
ārvalstu imigrantu darbaspēku balstītais ekonomikas modelis sabruktu, vismaz
pamatīga daļa no šiem imigrantiem te arī paliktu.
Kas viņi varētu būt, un ar ko būtu jārēķinās?
Visticamāk sākotnējā posmā tie varētu būt migranti no bijušās padomju telpas –
Ukrainas, Baltkrievijas, Moldovas. Protams, tie nav ne afrikāņi, ne musulmaņi.
Savā veidā situācija līdzinātos padomju okupācijas laiku migrācijai. Problēmas
būtu ar to, ka valodas un politiskās identifikācijas jautājumos, liela daļa
varētu būt papildinājums jau tā lielajai „krievu pasaulei”. Otrkārt, to, kas no
kādreizējās PSRS Eiropas daļas vēlētos strādāt Latvijā, varētu nebūt nemaz tik
daudz, jo sevišķi, ja šiem cilvēkiem pavērtos ceļš uz Rietumeiropu. Un nākamā
ievestā darbaspēka avots var būt Āzija, kas radītu jau daudz lielākas
problēmas. Jebkurā gadījumā, ja latviešu proporcionālais sastāvs valstī ir
tikai ap 60%, to demogrāfiskie rādītāji ir negatīvi, jebkuras etniskā sastāva
izmaiņas, kas palielina sveštautiešu īpatsvaru, uzskatāmas kā latviešu tautai
nelabvēlīgas, un to apdraudošas.
Ir skaidrs, ka ekonomika spēj funkcionēt arī
valstīs ar nelielu cilvēku skaitu. Tāpat, piespiežoties, arī ar nelabvēlīgu
vecuma struktūru (piemērs – Japāna). Pirms runāt par migrantu ievešanu, būtu
jāmeklē visi iespējamie risinājumi ekonomikas funkcionēšanai ar saviem cilvēkresursiem,
kādi nu tie ir. Par tehnoloģijām, par to ekonomikas sektoru attīstību, kas var
funkcionēt ar nelieliem cilvēkresursiem, par alternatīvām esošajai pensiju
sistēmai. Par vietējo noturēšanu darba tirgū, kaut vai ceļot ar nodokļiem
neapliekamo iztikas minimumu, un izdarot spiedienu uz maksātspējīgiem
uzņēmējiem, kas izvairās celt algas strādājošajiem. Tādu un līdzīgu soļu ir
daudz, bet par tiem runāt ir valstiski un nacionāli domājošu ekonomistu
uzdevums.
Taču atslēga tomēr ir demogrāfija. Zemās dzimstības
problēmas Eiropas kontinentā var iedalīt divos galvenajos, šķietami atšķirīgos
blokos, kas ļoti vienkāršoti raksturojot ir egoisms un nabadzība. Par pirmo
runājot, tā ir izlaidība un dzīvesveids „pēc manis kaut ūdensplūdi”. Tas ir
labklājības un komforta kults (bērni tiek uztverti kā apgrūtinājums, kas traucē
baudīt dzīvi), feminisms, izlaidības un tā saukto brīvo attiecību modelis, kas
sagrauj tradicionālās dzimumu lomas un ģimenes modeli. Otrs – jo sevišķi
Austrumeiropā, ir nabadzības risks. Ģimenes rēķina, ka katrs bērns tas ir
papildus materiālais slogs, kas ir ne tikai jādzemdē, bet arī jāizaudzina.
Vairāki bērni, jo sevišķi pašreizējos sociāli ekonomiskajos apstākļos Latvijā,
vidusmēra ģimenei, nemaz nerunājot par tām, kas materiāli ir zem vidusmēra, ir
liela uzupurēšanās. Valsts materiālais atbalsts dzimstības kāpuma
nodrošināšanai ir absolūti nepieciešams.
Ja gribam saglabāt nacionālu valsti, tad par
taupīšanu uz ģimeņu atbalstu un dzimstības kāpuma veicināšanas rēķina ir
jāaizmirst. Var taupīt uz visu, lai arī cik tas sāpīgi neliktos atsevišķām
nozarēm, bet nevar taupīt uz mūsu tautas dzīvā spēka rēķina. Ir nožēlojami
vērot dažādu ministriju tielēšanos par dažiem eiro uz bērnu, ņemot vērā, ka
valsts atbalsts ģimenēm Latvijā ir viens no viszemākajiem Eiropas Savienībā
(ģimene ar trīs skolas vecuma bērniem, 2017.gadā no valsts saņem 67 eiro! Tepat
kaimiņos Igaunijā, tie ir 400 eiro.) Un atbalstu iespējams sniegt ne tikai
skaidrā naudā, bet arī taustāmākās lietās, piemēram mājokļa jautājuma risināšanā.
Šāda situācija ar demogrāfijas politiku
liecina par absolūtu nacionālās domāšanas trūkumu. Un, ja to kombinē ar plāniem
trūkstošos latviešus aizstāt ar imigrantiem, tā ir apzināti noziedzīga
politika, kas ilgtermiņā iznīcinās latviešu valsti.
Eiropas noriets jeb imigrācijas sekas
Eiropas liberālā multikulturālisma politika,
kas ietver arī attiecībā pret saviem pamatiedzīvotājiem pašnāvniecisku
imigrācijas politiku, pašos pamatos izmainījusi kontinentu, un liek nopietni
analizēt, cik gadus Eiropā atlicis nācijvalstīm kā konkrētu tautu identitātes
nesējām. Esam jau tik tālu, ka pat atsevišķi politiskajai elitei piederīgi
politiķi nu jau tiešos vārdos atzīst, ka baltās rases pastāvēšana ir
apdraudēta. Vēl pirms dažiem gadiem, runāt par rases apdraudējumu atļāvās tikai
visdrosmīgākie un ideālistiskākie nacionālisti,
jo tas faktiski nozīmēja politiska ekstrēmista birku un līdz ar to arī
politisku marginalizāciju.
Bet tautas iznīcinošā sistēma nepadodas.
Neskatoties ne uz apdraudējumu Eiropas identitātei un kultūrai, ne uz augošo
etnisko, reliģisko un sociālo spriedzi, ne noziedzību un par ikdienu
kļuvušajiem terorisma draudiem, tā
negatavojas ar labu atteikties no multikulturālās utopijas. Pat, ja tā nozīmē
Eiropas kolektīvo pašnāvību.
Kāda ir situācija, kas notiek ar Eiropu, un
kāpēc tā notiek?
Ikviens, kas pabijis Rietumeiropas metropolēs
– Londonā, Parīzē, Briselē un citur, savām acīm redz, ka angliskais,
franciskais, flāmiskais saglabājies vairs tikai iepriekšējo paaudžu radītajos
vēstures pieminekļos. Ja tūristu apmeklētajās vietās vēl redzēsiet labu tiesu
baltu seju, tad nejauši nomaldoties, varat nokļūt rajonos, kur musulmaņu vai
melnādaino vidū būsiet vienīgais baltais. Un, situācija ar katru gadu vēršas
aizvien drūmāka – tādu to padara kārtējie simti tūkstošu jaunu imigrantu, un
demogrāfija: gan musulmaņi gan citi tumšādainie, kas iekļuvuši Eiropā, rada
pēcnācējus vairāk nekā eiropieši. Kāda šobrīd ir aptuvenā situācija skaitļos?
Vēl 2013. gadā visnotaļ neprecīzi (jo ne
visas valstis veic detalizētus uzskaitījumus, un ne visas migrantu kategorijā
iekļauj migrantu pēctečus vairākās paaudzēs) dati liecināja, ka Eiropas
Savienībā dzīvo aptuveni 9 miljoni turku, 5 miljoni arābu (no dažādām izcelsmes
valstīm) 5 miljoni ekvatoriālo afrikāņu jeb nēģeru, aptuveni 2,5 miljoni
indiešu, 2 miljoni kurdu, 1,1 miljons pakistāņu, 1 miljons ķīniešu un vēl
pusotra miljona citu Austrumāzijas izcelsmes migrantu, un citu skaitliski mazāk
nozīmīgu grupu pārstāvji. Nu jau šie skaitļi ir novecojuši, rādot tikai daļu no
kopējās ainas, jo 2014., 2015., un 2016. gada laikā Eiropā tikai nelegālā ceļā
jeb uzdodoties par bēgļiem ieradušies 3 miljoni afrikāņu un musulmaņu. Paralēli
nelegālo imigrantu invāzijai, kā ierasts, tika uzņemti arī legāli ieceļotāji. Un rindā gaida nākamie miljoni – gan
nelegālie gan legālie, jo Eiropas politiskā elite ar savu rīcību (jeb
bezdarbību) ir devusi skaidru signālu, ka uzņemti tiek visi, kas vien spēj
nokļūt līdz Eiropai.
Šajā kontekstā Eiropas nākotni daiļrunīgi
ilustrē arī fakts, ka jau 2014. gadā populārākais vārds jaundzimušajiem zēniem
Lielbritānijā bija Muhameds (gana daudz arī Omāru, Alī un Ibrahimu).
1) Kur viņi atrodas?
Protams, imigranti, pa reģioniem nav
izkliedēti vienādi. Ir vietas, kurās nekas neliecina par migrācijas problēmām,
bet kaimiņos var būt apdzīvota vieta, kur baltie jau ir skaitliskā mazākumā.
Lielpilsētās ir izveidojušies bīstami geto rajoni, kurus kontrolē imigrantu
bandas (Zviedrijas policija nesen apliecināja, ka viņu valstī tādu ir 55), zeļ
noziedzība, darbojas bīstamas islāmistu sektas. Taču īpaša ļaunprātība
(komplektā ar muļķību) ir tendence uzspiesti izkliedēt migrantus iespējami
plašākās teritorijās – mazpilsētās, ciematos. Migrantu etnisko kopienu
izveidošanās ilgtermiņā ir magnēts jaunu iebraucēju pievilināšanai. Respektīvi
– problēma tiek izvazāta pa visu teritoriju.
2) Kādas problēmas viņi rada?
Eiropa ir saskārusies ar jaunu parādību –
islāma terorismu, kas apvieno etniski, reliģiski un politiski motivētu
vardarbību. Vai ir vērts uzskaitīt visus tikai pēdējo divu gadu laikā notikušos
imigrantu veiktos terora aktus, kas prasījuši eiropiešu dzīvības? Sprādzienus,
slaktiņus ar šaujamieročiem, dzīvu cilvēku šķaidīšanu ar automašīnām,
uzbrukumus ar aukstajiem ieročiem… Rietumeiropa dzīvo jaunā realitātē –
pastāvīgā nedrošības sajūtā. Musulmaņu pārpildītās metropolēs nejaušība iziet
no mājas un neatgriezties, ir kļuvusi daudzkārt lielāka. Tāpat drošības barjeru
būvēšana un līdz zobiem bruņota policija Ziemassvētku tirdziņos un citās masu
pulcēšanās vietās, liecina, ka mēs dzīvojam citā, daudz nedrošākā Eiropā.
Ikviens, kurš seko līdzi ziņām, noteikti būs
redzējis skatus no liesmojošās Parīzes, Londonas, Stokholmas vai kādas citas
pilsētas, kur lielākā skaitā koncentrējušies imigranti. Laiku pa laikam
satrakojušies melnādaino un musulmaņu pūļi, lai paustu savu neapmierinātību, ka
vietējie viņus „pietiekami labi neuzņem”, sarīko pa kādam iznīcinošam,
miljoniem lielus zaudējumus radošam grautiņam.
Masveida publiski seksuāla rakstura uzbrukumi
sievietēm Vācijas pilsētā Ķelnē, kas notika 2015.gada nogalē, un kurus veica
jauni Tuvo Austrumu izcelsmes vīrieši, pavēra vaļā aizsprostu ilgi noklusētajam
tabu tematam par mežonību, seksuālo vardarbību un noziedzību, ko uz Eiropu
atnesuši mūsu „kultūras bagātinātāji”, kā viņus nereti dēvē liberālās elites
pārstāvji.
Noziedzības statistika pa dažādām valstīm ir
vesela raksta vērta, bet pieminēsim dažus šokējošākos faktus, kas skar tik
jūtīgu tēmu kā dzimumnoziegumi. Itālijā imigranti pagaidām sastāda 7% no kopējā
iedzīvotāju skaita, taču uz viņu rēķina ir 40% valstī reģistrētajiem
izvarošanas gadījumiem. No Norvēģijas galvaspilsētā Oslo laikā no 2007.-2010.
gadam reģistrētajiem izvarošanas gadījumiem, pilnīgi visus veikuši imigranti,
pārsvarā no Somālijas un Pakistānas. Stavangeras pilsētā jaunie „norvēģi”
pastrādājuši 90 % no visām izvarošanām. 2014.gadā pasaule šausminājās par
notikumiem nelielajā Roterhamas pilsētiņā (Lielbritānijā). Izrādās desmit gadu
garumā pārsvarā no pakistāņiem sastāvošai imigrantu bandai par upuriem bija
krituši tūkstoši britu meiteņu, pat bērnu, kas tikušas izvarotas un seksuāli
izmantotas. Ilgstošā noziegumu slēpšana bija iespējama, "pateicoties"
politkorektumam – vietējiem baidoties sūdzēties par imigrantiem, lai neiegūtu
rasista zīmogu, un kreisajiem (leiboristu) pilsētas domniekiem nevēloties atzīt
leiboristu partijas piekoptās imigrācijas politikas sakāvi.
Tie nav izolēti gadījumi, nu jau sen tā ir
pierasta ikdiena Rietumeiropas daļās, kuras blīvi apdzīvo neeiropiešu izcelsmes
personas. Kriminālhronikās, jo sevišķi noziegumos, kas saistīti ar vardarbību –
uzbrukumi, izvarošanas, bruņotas laupīšanas, huligānisms un līdzīgi gadījumi,
vienmēr dominē nevis vietējie, bet svešie. Arī šajā ziņā imigrācija ir
pārvērtusi eiropiešu dzīvi.
Vietējās kultūras un cilvēku nospiešana un
izspiešana ir neatņemama sastāvdaļa procesam, kad mainās iedzīvotāju sastāvs.
Svešie ienāk ar savām iedzimtajām īpašībām – temperamentu, mentalitāti, sadzīves tradīcijām, pasaules redzējumu,
reliģiju, ko kopēji varētu raksturot kā identitāti. Tā ir vietējiem sveša,
konkurējoša identitāte. Pilnīgi loģiski, ka migranti vēlas baudīt Rietumu
civilizācijas labklājību, un vienlaicīgi dzīvot saskaņā ar savu identitāti un
sadzīves tradīcijām, nevēlas mainīties, un noteiktos aspektos to arī nevar, jo
noteiktas īpašības un tieksmes ir ģenētiski pārmantotas vai paaudžu paaudzēs
izauklētas un ierakstījušās kultūras kodā.
Ko tas nozīmē eiropiešiem? Tas nozīmē izmirušās baznīcas aizstājošas
mošejas Eiropas kultūrvidē, tas nozīmē bīstamas islāma fanātiķu sektas Eiropas
pilsētās, parandžās un burkās ietērptas sievietes, mežonīgus reliģiskos
rituālus uz ielām, šariāta patruļas. Tas nozīmē citādu, mums nepieņemamu
attieksmi pret vidi, sanitārajām normām, dzīvniekiem, apģērbu, sievietēm. Tas
nozīmē, ka mainās agrāk eiropeiskie dzīvojamie rajoni, kļūstot sveši saviem
pamatiedzīvotājiem, mainās skolas, kurās līdztekus vietējiem, masveidā sarodas
imigrantu bērni – ar citu ģenētisko mentalitāti un temperamentu, sevišķi tie,
kuri nāk no mežonīgas vides ar vardarbības tradīcijām, vai/un arī zemāku
intelektuālo potenciālu, ko var teikt par migrantiem no īpaši atpalikušiem
reģioniem. Vietējiem no šādas vides ir jābēg, un tā ir vienīgā iespēja, kas arī
plaši tiek izmantota. Otrs ceļš ir piemēroties, zaudējot sevi. Šajā konkurējošo
identitāšu cīņā, eiropieši šobrīd ir zaudētāji. Un svešie iebraucēji, redzot,
ka pozīcijas un teritorija tiek atdota bez nopietnas pretestības jeb vispār bez
pretestības, izplešas savās prasībās, nekaunībā, ietekmē un dzīvajā spēkā.
Noteiktās vietās vietējie tiek burtiski izspiesti, un Eiropas pārņemšanas
ģeogrāfija līdz ar imigrantu skaita palielināšanos pastāvīgi paplašinās.
3. Kāpēc Eiropa tiek atdota bez cīņas?
Eiropieši zaudē daudzu iemeslu dēļ – pirmkārt
jau tādēļ, ka noteikta veida audzināšanas rezultātā ir zaudējuši veselīgu
nacionālo egoismu, vīrišķību, un līdz ar to arī kareivīgumu, kas nepieciešams,
lai pretotos savas teritorijas pārņemšanai. Otrkārt – daļai sabiedrības ir
zudusi sajēga, ka notiekošie procesi ir nenormāli. Viņi ir jau ir pieradināti
pie esošās situācijas, pieņēmuši to, labākajā gadījumā kā nenovēršamu ļaunumu,
ieslīguši apātijā, sliktākajā – ļāvuši savu apziņu saindēt ar kultūrmarksistu
dvēseļu inženieru laboratorijās radītajām nāves ideoloģijām, kas iekļauj arī
kolektīvās vainas sindromu par baltās rases un savu tautu vēsturi (white
guilt), kas jāizpērk ar patoloģisku altruismu jeb apzinātu nacionālo jūtu un
rasiskās pašsaglabāšanās instinkta izskaušanu sevī, atsacīšanos no
nacionālisma, nacionālajām interesēm vispārējas „laimes”, „progresa”,
„universālu cilvēktiesību” un utopiskas
rasu draudzības vai pat pretdabiskas bezrasu harmonijas vārdā. Par šiem
pēdējiem runājot – viņi ir aktīvs un dominējošs mazākums, kam līdzi iet
bailīgs, vienaldzīgs un klusējošs vairākums. Šo pašu politisko ideoloģiju dēļ,
vairāk nekā pusgadsimta garumā, Rietumeiropā ir izskausts garīgums, reliģijā
vairs nav spēks, pārliecība un tradīcija, bet tā ir nonīkusi veicot pastāvīgu
pašcenzūru, lai piemērotos laicīgajās politikas jaunajam virzienam uz nekurieni.
Ir degradētas nacionālās kultūras, kas tikušas aizstātas ar bezsakņu modernismu
elitei, vai globālu, pārnacionālu masu patēriņa kultūru proletāriešiem.
Arhitektūra kļuvusi bezveidīga, māksla ķēmīga un zaimojoša, teātris – murgains.
Humanitārās un sociālās zinātnes ir iztīrītas no tradicionālistisku, nacionālu,
patiesi konservatīvu viedokļu paudējiem, kas pasludināti par „rasistiskiem”,
„reakcionāriem”, „autoritāriem” vai pat „fašistiskiem”. Ir tikušas noārdītas
tradicionālās ģimenes vērtības, laulība, dabiskās dzimumu lomas, to vietu
ierādot bezatbildīgas baudas un seksualitātes kultam. Kā gan sabiedrībā var
saglabāties dabiska vīrišķība un drosme, ja vīrišķība tiek pasludināta par
sievietes apspiedošu, ja ar ārprātīgu mērķtiecību tiek uzspiesta homoseksuālisma
atzīšana par līdzvērtīgu normālām dzimumattiecībām, ja visā nopietnībā tiek
konstruēta bezdzimuma identitāte, trešie dzimumi un citas anomālijas?
Un tagad iedomājieties – ko vidusmēra
eiropietis, lai aizstāv, kāda ir viņa motivācija aizstāvēt savu dzīvestelpu un
kultūru? Ko viņam aizstāvēt – makdonaldus, Eiropas Komisiju, transseksuāļu
cilvēktiesības? Kā vispār var domāt, ka kaut kas ir jāaizstāv, ja desmitgadēm
ilgi nacionālā kultūra ir atņemta, un nacionālā apziņa izskausta, veselīgie
pašsaglabāšanās instinkti novājināti, un viss kas notiek, tajā skaitā Eiropas
etniskā sastāva nomaiņa, tiek saukts par „nenovēršamu progresu”?
Pat ja viņš izjūt diskomfortu no tā, ko
izraisa migrācija un tās blakusparādības, pat, ja viņš nav zaudējis veselīgu
spriestspēju, viņš jūt, ka nav nekādu izredžu pretoties. Mediji, kas veido
sabiedrisko domu, likums un vara nav viņa, bet svešo ienācēju pusē.
Tā aug arī jaunieši, kas citādu Eiropu,
citādu kultūru un vērtības nav redzējuši. Viņi izaug sabiedrībā, vietā, kur jau
dzīvo migranti, nezinot kad, un kāpēc tie te ir uzradušies. Apkārtējā pasaule
ir dažāda, tātad tā laikam jābūt. Viņi iet skolā, kur saņem kārtīgu
„tolerances”, „iecietības” un „politkorektuma” (tas ir īpaši svarīga
audzināšanas sastāvdaļa, jo runājot par lietām tā, kā tu tās redzi, tiek grauta
utopija un viltotā aina, kādu tevi piespiež redzēt) mācību, uzzinot gan par
seksuālajām identitātēm, gan par bagāto Āfrikas kultūru, bez kuras Eiropa
zaudēs radošās spējas, gan par to, ka rasu atšķirības ir sociāla konstrukcija,
ko baltie rasisti izdomājuši, lai apspiestu citādas ādas krāsas cilvēkus, gan
arī, ka nacionālisms ir naida ideoloģija, kas noveda līdz holokaustam, un tā
tālāk un tā joprojām. Un skolā, piemēram jaunajam vācietim, nekad neviens
nepateiks: „Esi lepns, Tu esi vācietis! Vācijai ir bagāta vēsture, tavi senči
bija labi karavīri, kas drosmīgi cīnījās abos pasaules karos”, „Tu esi piederīgs izcilajai Eiropas
kultūrai!”, „Esi vīrs, Tev jāaizstāv sava ģimene, sava valsts!” Nē, tā vietā
viņš dzirdēs, ka Vācija ir dzemdinājusi nacismu, viņa vectēvi un vecvectēvi ir
kara noziedznieki, un viņam par to jāuzņemas vaina, un tādēļ ar visiem spēkiem
jācīnās pret rasismu un nacionālajiem aizspriedumiem, jāmīl „dažādība”, bet
tradicionālā ģimene ir autoritārisms, kas apspiež sievietes un „seksuālās
minoritātes”. Tā tiek audzināti gļēvuļi, kas nepretojas svešo invāzijai un savu
zemju pārņemšanai.
Pastāvēt par sevi, savu identitāti,
Rietumeiropā šobrīd nozīmē „čurāt pret vēju”, vai nostādīt sevi izstumtā lomā.
Par laimi, tādi cilvēki pavisam vēl nav iznīkuši. Iespējams, ka viņu skaits
vairosies.
4. Vai imigrācija Rietumeiropu novedīs līdz
katastrofai?
Visas pazīmes rāda, ka ir iespējami vairāki
scenāriji. Pirmais – Eiropas dzīvības koks ir pārāk izkaltis, turpinās nīkuļot,
un neatradīs sevī spēku atzelt. Imigrācijas politika nemainīsies, nopietna
pretestība tai nebūs, vai arī mēģinājumi pretoties tiks savlaicīgi
neitralizēti. Ieceļotāju būs aizvien vairāk, vairosies viņi straujāk, un
Rietumeiropa ilgtermiņā tiks pilnībā pārņemta, ar visām no tā izrietošajām
sekām. Otrais – izjūtot, ka ievērojama elektorāta daļa kļūst nemierīga, un
neapmierinātību ar esošo politiku pauž vēlēšanās, imigrācijas politika var tikt
mainīta, ievērojami samazinot tās apjomus, nodrošinot ES ārējo robežu
apsardzību, vēršoties pret islāma radikālajām un simboliskajām publiskajām
izpausmēm. Vienlaikus nekādi radikāli soļi netiks sperti, lai mainītu eiropiešu
vērtību sistēmu, ne arī tiks skarti tiem imigrantu un viņu pēcteču miljoni, kas
te jau uzturas. Tas varētu būt status quo, kas uz nenoteiktu laiku pavilktu
Rietumeiropas eksistenci, līdz eiropiešiem nelabvēlīgā, un neeiropiešiem
labvēlīgā demogrāfija jebkurā gadījumā
darītu savu. Trešais – pašnāvnieciskā imigrācijas un eiropiešu sabiedrības
garīgās kastrācijas politika netiks mainīta, vienlaikus svešo ieceļotāju
skaitliskais spiediens, un ar to arī nekaunība būs tik liela, ka
„politkorektums” sabruks pretēji valdošo centieniem to uzturēt, nacionālā
atdzimšana sāksies no apakšas, kļūs nekontrolējama, radīs ko līdzīgu
revolūcijai, un samilzušās problēmas tiks risinātas tieši – ar vardarbību,
kuras rezultātā vai nu eiropieši atgūs savas zemes pilnībā, vai neglābjami
zaudēs. Protams, tie ir vienkāršoti scenāriji, kuri var īstenoties ar visdažādākajām
modifikācijām. Piemēram – Austrumeiropa un Centrāleiropa iet savu ceļu
(Intermarium), kas rada atbalsi un piemēru Rietumeiropai. Arī Rietumeiropā
dažādās valstīs var īstenoties pat kardināli atšķirīgi scenāriji. Katrā ziņā –
problēma ir milzīga, vieglu un nesāpīgu atrisinājumu nebūs.
Un, Latvijā?
Skatoties uz šo visu Latvijas kontekstā,
skaidri ir jānodefinē pašreizējais stāvoklis, kā arī galvenie izaicinājumi.
Neviena ES valsts vēl pagaidām nav
piedzīvojusi proporcionāli tik lielas iedzīvotāju sastāva izmaiņas kādām
padomju okupācijas, kolonizācijas un rusifikācijas rezultātā tika pakļauta
Latvija. Atgādināšu, ka 1989.gadā, intensīvas krievvalodīgo migrācijas
rezultātā, latviešu Latvijā bija palicis vien 52%, un pa 25 gadiem esam
sasnieguši tikai 10% proporcionālu pieaugumu, sastādot 61,8% no visiem valsts
iedzīvotājiem. Lielākā daļa padomju laiku ieceļotāji ir palikuši šeit, un,
protams, tie nav ne afrikāņi, ne Tuvo Austrumu izcelsmes personas, bet relatīvi
līdzīgi latviešiem – pieder eiropiešu rasei, ir kristieši. Un tomēr integrēt
latviešu valstiskumā un vērtībās, viņus nav izdevies, jo mūs šķir pietiekami
daudz – valoda, vēsturiskā pieredze, attieksme pret valsti un, ļoti svarīgi,
ģeopolitiskās simpātijas, kas, dzīvojot impēriskā revanša pārņemtās Putina
Krievijas pierobežā, ir jo sevišķi svarīgi. Viņu integrācija izdodas tikai
lauku apvidos ar lielu un nospiedošu pamatnācijas pārsvaru.
Latviešu pārsvars valstī ir ļoti trausls (lai
pamatnācija varētu justies droša, tās īpatsvaram savā etniskajā teritorijā
jābūt vismaz 75-80%), un jebkuras etniskā sastāva izmaiņas, kas samazina
latviešu īpatsvaru, ir eksistenciāls drauds.
Latviešu tautas demogrāfiskie rādītāji ir
slikti. Mēs vairāk izmirstam un izbraucam. Šāda negatīvā bilance līdz šim nav
nākusi par sliktu mūsu proporcijai vienīgi tādēļ, ka cittautiešu demogrāfiskie
rādītāji ir vēl sliktāki. Ievedot valstī imigrantus no Āfrikas un Tuvajiem
Austrumiem, kas izceļas ar nesalīdzināmi augstākiem dzimstības rādītājiem, šādu
priekšrocību latviešiem vairs nebūs.
Liela latviešu priekšrocība ir tā, ka padomju
okupācijas gados mēs bijām savā veidā iekapsulēti un pasargāti no Rietumeiropas
vadošajiem intelektuālajiem strāvojumiem, no kultūrmarksisma, sociāla
liberālisma, pašnāvnieciska altruisma, politkorektuma un visa cita iepriekš
aprakstītā (vienlaikus latviešu vairākums palika imūns arī pret primitīvi
īstenoto, varmācīgi uztiepto komunistisko propagandu). Mūsu sabiedrība ir
nesalīdzināmi tradicionālāka, konservatīvāka, vēl nesirgst ar politkorektuma
slimību, un nav zaudējusi veselīgos pašsaglabāšanās instinktus. Latviešu
nospiedošais vairums (vadoties no dažādu sabiedrisko aptauju datiem-vismaz
70–80%) ir noskaņots pret imigrāciju, un tas ir ļoti nopietns pretestības
potenciāls. Ar šādu situāciju spiesta rēķināties arī politiskā elite, lai cik
nacionāli vienaldzīga un gļēva tā nebūtu. Strauja un atklāta migrantu ievešana
radītu tiem nopietnus iekšpolitiskos riskus, tādēļ tas var notikt vienīgi
daļēji slēpti, salīdzinoši lēnos tempos, un veicot ilgstošu sabiedrības „pieradināšanu”.
Tas mūs neglābj ilgtermiņā, bet tikai dod laiku.
Lai arī pieminēts, ka tautas vairumam vēl nav
raksturīgs politkorektums, un vēl darbojas pašsaglabāšanās instinkti, taču
nevajag dzīvot ilūzijās, ka tas ir nemainīgi. Rietumeiropas sabiedrība arī
nemainījās ne gada, pat ne desmitgades laikā. Mēs nevaram neņemt vērā
noskaņojumu un viedokļus inteliģences slānī, jo jebkuras pārmaiņas sākas ar
viedokļu līderiem. Valstī aktīvi darbojas dažādas ārvalstu izcelsmes struktūras
, no kurām pazīstamākās būs ar ultraliberālo miljardieri Džordžu Sorosu
saistītās, bet netrūkst arī citu – Eiropas Savienības aģentūru, un citu
pārnacionālo organizāciju filiāļu, atsevišķu ārvalstu un tajās eksistējošu
kreisas ievirzes ietekmes grupu dāsni finansēti fondi, projekti un domnīcas,
kas veic intelektuāli graujošu darbību Latvijā. Tas notiek aptuveni šādi –
jauni, nereti visai apdāvināti un ambiciozi cilvēki tiek ņemti šo struktūru
paspārnē. Tiek finansēta viņu izglītošanās Rietumos (bet Rietumu universitātes
ir kreiso bastioni!), viņiem tiek piešķirtas stipendijas, pasūtīti pētījumi
(protams atbilstoši pasūtītāju idejām!), tiek piedāvāta dalība dažādos
semināros, konferencēs, iespējas veidot karjeru attiecīgajās organizācijās,
iesaistīties un nopelnīt to finansētajos projektos, un tamlīdzīgi. Pēc tam no
šiem ideoloģiski apstrādātajiem, mankurtizētajiem un Rietumu izglītību
baudījušajiem jauniešiem, tiek radīti ietekmes aģenti jeb nākamie „dvēseļu
inženieri”, kuri tiek iebīdīti Latvijas augstskolu sociālo un humanitāro zinātņu
fakultātēs, vadošajos medijos un tiek uzdoti par politikas un kultūras
ekspertiem. Un rezultāts ir tāds, ka šī, par ienaidnieku naudu apmācītā,
saujiņa ir pārņēmusi mūsu augstskolas un sabiedriskos medijus. Augstskolās viņi
ar atzīstamiem panākumiem atražo nākamās savas tautas eksistences un nacionālu
valsti noliedzošu politologu, žurnālistu, juristu un filozofu paaudzes. Bet
sabiedriskie mediji pauž viedokļus, kas ir krasā pretrunā ar sabiedrības
vairākuma noskaņojumu, dienu dienā indējot sabiedrības apziņu ar tām idejām,
kas faktiski jau ir sagrāvušas Rietumeiropu. Šobrīd, sabiedrības vairākums vēl
nav tām pakļāvies, bet, kā jau uzsvēru, pārmaiņas notiek ilgstošā laika
periodā. Ja šīs diversijas pret latviešu nacionālo apziņu un tradicionālajām vērtībām,
netiks pārtrauktas, agrāk vai vēlāk tās radīs ietekmi.
Ļoti nopietni riska faktori ir latviešu
vēsturiskā pieredze, ģeogrāfiskais novietojums, un valsts relatīvā
nabadzība. Katrs atsevišķi un visi kopā,
šie faktori ļauj salīdzinoši viegli manipulēt ar latviešu tautu. Kā? Mūsu
jaunāko laiku drūmākās lappuses saistītas ar padomju okupāciju. Tās ir dzīvā
atmiņā. Un neviens šobrīd tik ļoti neiemieso padomju pagātni, kā mums kaimiņos
esošā Krievija. Putina Krievijas ideoloģiskajā arsenālā ir gan lielkrievu
šovinisms (kas ietver arī manipulāciju ar Latvijā dzīvojošajiem krieviskas
izcelsmes padomju laika migrantiem un viņu pēctečiem), gan padomju pagātnes
glorifikācija, gan arī impērisks revanšisms un „krievu pasaules” būvēšanas
ambīcijas visā kādreizējās Padomju Savienības teritorijā, ar neslēptu
nicinājumu izturoties pret kādreiz Krievijai (arī PSRS veidolā) pakļauto zemju
neatkarību un nacionālajām interesēm. Lai arī šobrīd pret tiešiem Krievijas
iebrukuma draudiem esam nodrošinājušies ar dalību NATO aliansē, pašreizējais
Krievijas politiskais režīms neapšaubāmi rada apdraudējuma sajūtu latviešiem
vēsturiskās pieredzes un ģenētiskās atmiņas iespaidotā emocionālā zemapziņas
līmenī. Ar šīm mūsu bailēm no Krievijas izrietošajiem draudiem, ļoti veiksmīgi
spēj manipulēt tie, kas mūs vēlas iedzīt pretējā galējībā. Nav grūti pamanīt šo
manipulāciju: „Izvēlieties starp Eiropu un Krieviju!”. Bet „izvēloties Eiropu”
mums komplektā jāizvēlas arī Eiropas Savienības politika, neizbēgamas Dublinas
regulas, uzspiesti imigranti, atvērtas robežas, politkorektums un tradicionālo
vērtību noārdīšana. Neesam mēs tik lieli un nav mums drosmīgu valstsvīru, kā
Polijai un Ungārijai, kas pagaidām formāli nesaraujot saites, spēj salīdzinoši
veiksmīgi turēties pretim Rietumu „vērtību” spiedienam. Neviens nepiedāvā trešo
ceļu – neatkarīgu valsti un citu ģeopolitisko virzību uz Baltijas-Melnās jūras
savienību. Un tā kā šobrīd mūsu sabiedrība tiek maldināta ar šauru redzējumu,
ka ir tikai divas izvēles – impēriskā Krievija vai Eiropas Savienība ar
pašreizējās Rietumeiropas politikas un vērtību modeli, nav grūti nosliekt
sabiedrību par labu pēdējai izvēlei. Latvietis padomā: „Nu jā, viņiem Rietumos
jau traki ar tiem migrantiem un to izlaidību, bet pie mums jau tā vēl nav, gan
jau kaut kā noturēsimies, bet vismaz krievi neienāks kā 1940. gadā”. Šo izvēli
vēl nostiprina nabadzība, kas kontrastē ar krietni augstāko materiālās
labklājības līmeni Rietumeiropā. Šie faktori jāņem vērā, un jāsaprot, ka
gadījumā, ja būs grūta izvēle, tad latvietis, aiz bailēm no Krievijas politikas
un tiecoties pēc lielākas materiālās labklājības, tomēr var norīt pat tik
rūgtas zāles, kā bezierunu pakļaušanās Briseles diktātiem un imigrantu ievešana
Latvijā. Trešo ceļu, alternatīvu abiem eksistenciālajiem draudiem, viņam
neviens neparādīs, bet pats viņš neiedomāsies to meklēt.
Latviešu nacionālistu nostāja un piedāvājums
Varbūt nevaru runāt visu to vārdā, kas sevi
uzskata par nacionālistiem, bet varu paust sevis pārstāvētās Latviešu
nacionālistu politiskās partijas (Nacionālā Savienība „Taisnīgums” ) un mūsu
domubiedru redzējumu uz lietām.
Atbilde uz aplūkotajām smagajām problēmām ir
pirmajā brīdī šķietami vienkārša: nacionālisms – nacionāla ideoloģija,
nacionāla kustība, nacionāla politika, kam vajadzētu novest pie nacionālas
labklājības valsts.
Kas ir nacionālisms? Tā ir apziņa, ka tauta
pie kuras mēs piederam ir aizsargājama vērtība. Ģenētiskais mantojums, kopīga
vēsturiskā pieredze, senas saknes šajā zemē,
piederība savdabīgai un īpatnai kultūrai, un identificēšanās ar to,
valoda un piederības sajūta, veido to, ko sauc par tautu. Nacionālists tautu
vispirms uztver kā etnisku kopību. Savukārt valsts nav mērķis, bet
labākais līdzeklis, pilnīgākā
organizatoriskā forma, kas radīta
tomēr tikai tādēļ, lai nodrošinātu vislabākos apstākļus, kuros kādai
tautai saglabāties, augt un attīstīt savu unikālo kultūru, tādējādi bagātinot
visu cilvēci. Tāda vismaz bija Latvijas valsts dibinātāju ideja, radot šo
valsti priekš latviešiem, tāda visos laikos bijusi mūsu brīvības cīnītāju ideja,
cīnoties pret svešiem iebrucējiem un svešām varām. Ja šī valsts vairs nekalpo
šiem mērķiem, tad tās pastāvēšanai zūd jēga. Latvijas pārvēršana par iebraucamo
sētu pasaules klaidoņiem, ir krasā pretrunā ar tās pastāvēšanas jēgu.
Atsaucoties uz Rietumeiropas negatīvo pieredzi, un savām
nacionālajām interesēm, mēs noraidām iespēju uzņemt jebkuru uzspiestu
imigrantu, tā ir sarkanā līnija, kura nav pārkāpjama!
Ja izejam no tās pozīcijas, kurās šobrīd atrodas Latvijas
valsts (esot ES sastāvā), valsts politiku redzu sekojošu:
– Stingri pieturēties pie šīs sarkanās līnijas, pārstāvot
valsts pozīciju sarunās ar citu valstu pārstāvjiem, ES struktūrām, un jebkurām
organizācijām, kas uzņēmušās kompetenci risināt globālās migrācijas jautājumus.
Skaidri un pārliecinoši deklarēt, ka nekādas migrantu kvotas, regulas (Dublinas
vai jebkuras līdzīgas) Latvijas valstij nav saistošas, ja tās nav akceptējuši
Latvijas pilsoņi vispārējā tautas nobalsošanā. Ja argumenti nelīdz, tad
praktiskā rīcība ir atteikšanās šādu uzspiestu politiku realizēt;
– Uzturot šādu pozīciju, atsaukties uz padomju koloniālo
politiku un piespiedu etniskā sastāva nomaiņu, kā sekas vēl joprojām iespaido
latviešu proporcionālo īpatsvaru Latvijā;
– Aktīvi lobēt stingru ES ārējo robežu apsardzību un
nesaudzīgu vēršanos pret cilvēku kontrabandas tīkliem. Piedāvājums iesaistīt
Latvijas bruņotos spēkus, militāro floti un robežsardzi nelegālās imigrācijas
apkarošanas pasākumos vietās, kur tas ir akūti;
– Ja tiek apelēts pie humānisma, tad tas jāizrāda
patiesiem karu upuriem, nevis viltus bēgļiem, sniedzot materiālu palīdzību to
mītnes zemēs vai tuvākajās kaimiņvalstīs;
– Paredzot riskus, ka masu nelegālās imigrācijas ceļi
potenciāli var vest cauri Krievijas teritoriju, Austrumu robeža visā garumā
stiprināma ar barjerām, kuras aprīkotas ar jaunākajām novērošanas tehnoloģijām;
– Atteikšanās no taupīšanas demogrāfijas jautājumā.
Maksimāla programma latviešu dzimstības veicināšanai (materiāls, finansiāls,
sociāls un morāls atbalsts);
– Darbs pie ekonomikas pārstrukturēšanas, analizējot un
plānojot pašpietiekamu uz vietējiem darbaspēka resursiem balstītu ekonomikas
pastāvēšanas modeli, pieņemot sliktāko scenāriju, ka iedzīvotāju skaits
samazinās un vecuma struktūra pasliktinās;
– Valsts uzturēto sabiedrisko mediju un augstskolu
depolitizēšana, pārtraucot to graujošo propagandu, kas vērsta uz nacionālas
valsts vērtību ārdīšanu un aģitāciju, kas vērsta uz iedzīvotāju sastāva
nomaiņu;
– Solidaritāte un sadarbība ar Austrumeiropas un
Centrāleiropas valstīm, kuras konsekventi pretojas uzspiestai imigrantu
pārdalei. Kopīgas pozīcijas formulēšana un uzturēšana.
Šie būtu praktiski un tūlītēji praktiski realizējami
priekšlikumi esošā situācijā, valstij atrodoties Eiropas Savienības sastāvā.
Protams, nacionālistu ideālam jāsniedzas tālāk. Tam ir
jābūt valstij, kas balstās uz nacionālo ideoloģiju, un saskaņā ar šo ideoloģiju
plāno savu etnisko, nacionālo, kultūras, sociālo, ekonomisko un citu nozaru
politiku, nevis tikai reaģē (vai kā šobrīd – pat nereaģē!) uz tādiem atklātiem
savu interešu apdraudējumiem, kā uzspiesta imigrantu ievešana. Nacionāla valsts
ir daudz plašāks redzējums par vienu jautājumu – imigrācijas nepieļaušanu (vai
citā variantā – valodas politiku).
Lai nākotnē tāda valsts rastos, ir jābūt noteiktiem
priekšnosacījumiem vismaz Eiropas mērogā. Vai vismaz Austrumu/Centrāleiropas
reģionālajā līmenī, ko plašāk esmu iztirzājis publikācijā „Intermarium jeb
Baltijas-Melnās jūras savienība: nākotnes ģeopolitiskā perspektīva”. Jādomā uz
to tiecas arī nacionālie spēki mums tuvākās un tālākās Eiropas valstīs.
Bet atgriežoties pie piezemētās tagadnes, jākonstatē, ka
politiskās varas līmenī Latvijā nacionālisti nav pārstāvēti. Ir tikai kāda
varas partija, kas žonglē ar nacionāliem lozungiem, bet praktiskā darbībā
nacionālu politiku neīsteno (par ko var pārliecināties sekojot viņu pārraudzībā
esošo ministriju praktiskajai politikai, piemēram liberālās iniciatīvas
atbalstošo kultūras ministriju jau sāk sarkastiski dēvēt par kultūrmarksisma
ministriju), izpildot sistēmas dekoratīvā sarkanbaltsarkanā spārna lomu.
Šajā situācijā, atrodoties ārpus varas struktūrām (kurās
iekļūt dabiski ir jātiecas), nacionālisti nevar iniciēt un īstenot politiku,
bet tikai reaģēt uz to, kas ir neizdevīga pozīcija. Tas liek izmantot metodes
un līdzekļus, kādi ir pieejami, lai ar tiem gūtu maksimāli iespējamo rezultātu.
-
Izmantojot sev pieejamos informatīvos
resursus, tajā skaitā visiem pieejamos sociālos medijus, organizēt informatīvu
pretsparu imigrantu ievedēju un viņiem izpalīdzīgo vietējo politikāņu un „ekspertu”
centieniem ietekmēt sabiedrisko domu. Mērķis – vismaz saglabāt sabiedrības
pašreizējo nostāju šajā jautājumā;
-
Intelektuālā pretestība, izglītojoties,
pētot šos jautājumus un skaidrojot tos plašākai sabiedrībai, izstrādājot
nacionālisma idejiskos konceptus un pamatojumu, radot no sava vidus viedokļu
līderus kā pretspēku jau piesauktajai uzpirktajai, antinacionālajai
inteliģencei;
-
Organizatoriskais darbs, līderu
audzināšana, lai kritiskos momentos spētu nodrošināt masveidīgu cilvēku
iziešanu ielās protesta akcijās, šādi radot spiedienu uz varas eliti;
-
Nacionālā kustība (partija,
organizācijas) rada iespējas izmantot platformu, lai iegūtu politisko ietekmi,
saliedē aktīvu, kas ir būtiski, ja jāīsteno ielu protesti, objektu blokādē,
spēka akcijas (pašaizsardzības vai kārtības uzturēšanas nolūkos) un līdzīgas
aktivitātes;
-
Fiziskās formas uzturēšana, tuvcīņas un
militāro iemaņu apgūšana, lai varētu aizstāvēt sevi un savu ģimeni, ja
neizdodas apturēt imigrantu invāziju un īstenojas sliktākais scenārijs;
-
Dzimstības veicināšana, neizslēdzot
personīgo ieguldījumu (Pasmaidām! Bet tomēr nopietni), jo katrs latviešu bērns,
kas augs un dzīvos Latvijā, apgrūtina mūsu zemju sagrābšanu!
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru